Spacery źródłem zdrowia

Spacery źródłem zdrowia

Okazuje się, że nie trzeba spędzać długich godzin na intensywnych ćwiczeniach w siłowni, ani też uprawiać codziennie joggingu, żeby zadbać o zdrowie. Według najnowszych badań, podobny wpływ na nasz organizm mają spacery. Może to być chodzenie bardziej energiczne albo o umiarkowanej intensywności. Tak samo jak bieganie, aktywność ta przyczyni się do zmniejszenia nadciśnienia albo zapobiegania mu, zmniejszy poziom złego cholesterolu. Pomocne będzie także przy cukrzycy u chorobach wieńcowych. To prawda, że na spacery przeznacza się zwykle więcej czasu niż na bieganie, ale nie musi to być regułą. Już krótka przechadzka zadziała korzystnie. Poza tym znaczenie ma odległość, im większe dystanse pokonujemy, tym lepszy ma to wpływ na zdrowie. Jeśli się np. odchudzamy, a nie chcemy biegać, to żeby stracić taką samą ilość kalorii, na pewno będziemy musieli poświęcić więcej czasu na spacer. Wiadomo, że przy mniej intensywnym wysiłku spalamy mniej kalorii. Jest to bardzo dobra forma aktywności dla osób otyłych, starszych, albo posiadających różne urazy, uniemożliwiające bieganie. Jeśli nie mamy na to czasu codziennie, warto przynajmniej w każdy weekend wygospodarować kilkadziesiąt minut na chodzenie. Na wiosnę jest to szczególnie przyjemne, nie tylko przyczyni się do poprawy stanu zdrowia, ale także lepszego humoru.