Co jeść, żeby rzadziej odwiedzać lekarza

Co jeść, żeby rzadziej odwiedzać lekarza

Nasze zdrowie, w bardzo dużej mierze zależy od tego co jemy. Prawdziwą plagą są w ostatnich czasach zachorowania spowodowane spożywaniem zbyt dużej ilości cukru. Nie zapominajmy, że nie bez powodu jest on nazywany białą śmiercią. Dodawany prawie do wszystkiego, działa uzależniająco Choć może wydawać się to trudne, na prawdę warto ograniczyć jego spożycie. Na przykład nie słodzić herbaty i kawy, albo przynajmniej zamiast dwóch łyżeczek, dodawać jedną albo wypróbować sztuczne słodziki. Kiedy mamy ochotę na ulubiony batonik czy cukierki, spróbujmy zastąpić je świeżymi owocami albo niewielką ilością gorzkiej czekolady, która bardzo syci, już w niewielkich ilościach. Chcąc z kolei poprawić trawienie wcale nie trzeba stosować skomplikowanych metod. Wystarczy zwiększyć spożywanie niektórych przypraw przyśpieszających metabolizm, np.: pieprzu, majeraneku, kminku, czosnku, cząbru. Ale żeby cieszyć się zdrowiem, dobrze, żeby posiłki sprawiały nam radość, warto znaleźć równowagę pomiędzy tym co dla nas zdrowe, a tym co lubimy. Należy poszerzać jadłospis, przez próbowanie różnych nowych rzeczy. Przyjemniej jest zjeść posiłek, który ładnie się prezentuje i pachnie, niż taki którego nie cierpimy, ale wmawiamy sobie, że musimy go zjeść, bo to zdrowo. Jeśli nie jest to zaleceniem lekarza, nie zmuszajmy się do jedzenia czegoś co nam nie smakuje.